Klicka på ”Våra konstnärer” i menyspalten högst upp på sidan. Därefter klickar du på konstnären vars konst du vill köpa. Längst ned på varje sida finns alla målningarna som är till salu. Leta rätt på målningen du gillar och klicka sedan på ”lägg i varukorgen”. Därefter klickar du på kundvagnen högst upp i högra hörnet och trycker sedan på ”gå till kundvagn”. Nu kan du se dina varor som du vill köpa. Klicka på ”Kassan” och följ betalningsanvisningarna som står därefter. Efter att vi har kontaktat dig gällande köp av en målning så skickar vi varan med Postnord. Leveranstiden är mellan 7-9 arbetsdagar. Därefter åker du till ditt postombud och hämtar ut målningen.
Ångerrätt: Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara – eller en vara som fått en tydlig personlig prägel, börjar ångerfristen löpa den dag vi lämnat information. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
Privat policy: "När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post."
Ej uthämtade paket: Med postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 375:-
Returer/reklamation: Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som paket, inte mot postförskott. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss. Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Önskar du att reklamera en produkt ber vi dig alltid kontakta vår kundservice via e-mail info@cassianderkonst.se, innan du skickar din produkt i retur. Vänligen bifoga en bild på felet/skadan, för att förkorta behandlingstiden och hjälpa oss hitta bästa lösning. Kundservice kommer ge vidare instruktioner för hur processen för reklamation ska gå vidare. Du ska som kund naturligtvis inte betala eventuell returfrakt eller frakten för en ny ersättande produkt. I tillfälle av att produkten ska skickas i retur kommer Cassiander |&| Konst stå för returfrakten genom att skicka en returfraktsedel till dig. Reklamationsrätten gäller ursprungsfel, transportskador och för produkter som avviker från vad som har avtalats mellan kunden och Cassiander |&| Konst eller som på annat sätt uppvisar fel. Fel som uppstått på grund av skada som kunden har orsakat räknas inte som ursprungsfel. Om du som kund reklamerar en felaktig produkt efter 6 månader från det at du mottog varan, är det ditt ansvar som kund att påvisa att felet var ursprungligt. Du ska alltid reklamera produkten så snabbt som möjligt och utan onödig försening efter att felet har upptäckts.
Priser och betalning: Varje vara anges med pris inklusive moms, frakt och kostnad för embalage. Priserna anges i SEK, svenska kronor. De priser som anges på webbplatsen anges med reservation för tryckfel och andra felaktigt angivna specifikationer. Betalning sker via postförskott. Detta innebär att du som kund betalar för din målning innan den lämnas ut till dig via ditt postombud.
Leverans: Vi använder PostNord som vår logestikpartner och den ordinarie leveranstiden ligger på 5-10 arbetsdagar. Beställningar som görs under helgdagar kommer att behandlas den närmaste arbetsdagen. Ansvaret för beställda varor övergår till kunden först när leveransen är slutförd.Cassiander |&| Konst ansvarar för din beställning tills du fysiskt ha mottagit den. Om du mottar din beställning med tydliga skador på emballage och/eller produkter ber vi dig att så snabbt som möjligt utan onödig försening kontakta kundservice på info@cassianderkonst.se eller per telefon +46 (0)72 863 62 82. Likaså är det du som kund, som ansvarar för paketet och produkterna i tillfälle av att du skickar varor i retur.
Force Majeure: Cassiander |&| Konst har rätt att inte uppfylla sina skyldigheter i detta avtal i händelse av omständigheter som är utanför Cassiander |&| Konst´s kontroll eller som vi inte kunnat förutse eller övervinna. Detta gäller bl.a. myndigheters åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, arbetsmarknadskonflikt, krig eller krigsfara, blockad, brand, explosion, översvämning, naturkatastrof eller olyckshändelse av större omfattning.
Entrepenörskap, innovation och sport är tre områden som vi på Cassiander |&| Konst brinner starkt för. Därför vill vi kunna hjälpa ungdomar att få igenom sina idéer och projekt genom att ge möjligheten att kunna samarbeta med oss. Vår vision är att delta i olika evenemang och verksamheter som är startade av studerande på gymnasiet eller högskola. Ungdomarna är framtiden, därför vill vara med i skapandet av en bättre framtid genom att kunna bidra till att ge bättre förutsättningar..
Är du/ni intresserade av att bli sponsrade av Cassiander |&| Konst?
Hör av er till oss! Kontaktuppgifter finns under menyfliken ”Kontakta oss”.